Søke om helse- og omsorgstjenester - Flakstad kommune

Søke om helse- og omsorgstjenester

Forvaltningen innen Helse og Omsorg i Flakstad kalles tildelingskontoret. Du søker om en helse- og omsorgstjeneste i Flakstad gjennom Tildelingskontoret.

Tildelingskontoret

Tildelingskontoret skal bidra til å sikre helhetlige og koordinerte tjenestetilbud. Dette omfatter både samhandling internt i kommunen, herunder med fastleger, andre sektorer og spesialisthelsetjenesten.

Tildelingskontoret har overordnet ansvar for arbeidet med individuell plan og koordinator. Gjennom Tildelingskontoret har kommunen et fast kontaktpunkt for tverrfaglig samarbeid mellom spesialisthelsetjenesten og kommunen.

Hva tilbyr vi

Ved Tildelingskontoret får du som har behov for helse- og omsorgstjenester svar på spørsmål, hjelp til søknader og informasjon om tjenestene. Vi skriver vedtakene som bestemmer hvilke tjenester du får, og hvor mye og hvor ofte den som søker kan forvente å motta tjenester.

Hvordan søke

Digital søknad

Du kan søke digitalt. Digital søknad avleveres direkte til Tildelingskontoret etter innsending og i søknaden kan du laste opp eventuell dokumentasjon (f. eks fra lege). Digital søknad gir deg også muligheten til å ettersende dokumentasjon på en tidligere innsendt søknad.

Papirsøknad

Papirsøknaden må lastes ned til din PC for utfylling. Søknaden skrives ut og eventuelt fylles ut for hånd før den sendes Tildelingskontoret per post (post-adressen finner du på denne nettsiden). Søknaden kan også leveres på Tildelingskontoret eller i Servicetorget i lukket konvolutt. Åpningstiden for Tildelingskontoret finner du på denne nettsiden. Åpningstiden til Servicetorget finner du nederst på denne nettsiden.

Da papirsøknaden inneholder personsensitiv informasjon, ber vi om at E-post ikke benyttes ved innsending av søknad og/eller vedlegg.

Klage

Tildelingskontoret kan hjelpe med å fremføre klage dersom du har behov for det.

Åpningstider

Telefontid: