Stortings- og Sametingsvalg 2021 - Flakstad kommune

Stortings- og Sametingsvalg 2021

Mandag 13. september er det valg til Stortinget og Sametinget. Valgdagen er valglokalene åpne fra 10:00 - 15:00, og 16:00 - 20:00. Du kan forhåndsstemme fra 10. august til 10. september.

Stemme Hjemme

Hvis du på grunn av karantene, isolasjon, sykdom eller uførhet er forhindret fra å møte i valglokalet, kan du søke om å stemme hjemme eller der du oppholder deg. Du trenger ikke å søke hvis du oppholder deg på institusjon der det er forhåndsstemming.

Søknadsfrist for å forhåndsstemme hjemme er fredag 10. september klokken 10.00.
Dersom du er i karantene eller isolasjon på grunn av Covid-19 på valgdagen kan du søke om å få stemme hjemme, søknadsfristen er mandag 13. september klokken 10.00.

For å stemme hjemme kan du henvende deg til Flakstad kommune på telefon 760 52 201 og gi følgende opplysninger:

• Fullt navn
  • Fødselsdato og -år
  • Telefonnummer
  • Adressen du befinner deg på den siste uka før valget.

Sametingsvalget 2021

Velgere som er manntallsført i sametingets valgmanntall og som ønsker å stemme på sametinget forhåndsstemme. Det kan ikke avgis stemme til sametinget på valgdagen grunnet at Flakstad kommune ikke er tellekommune for dette valget. Stemmen sendes til Vesthavet valgkrets i Narvik kommune.