Status smittesituasjon og regler for besøk ved omsorgsinstitusjon - Flakstad kommune

Status smittesituasjon og regler for besøk ved omsorgsinstitusjon

Vaksine
Vi har ikke smitte i lokalsamfunnet per nå i Flakstad. Kommunen er kommet i gang med vaksineringen og alle beboerne på Solhøgda har fått 1 dose. Noen har fått dose 2 og i løpet av denne uken og neste uke skal alle beboerne være fullvaksinert. Man sier at det er full virkning av vaksine 1 uke etter siste dose. Vi er i gang med vaksinering av gruppen 85+.

Besøk
Det er sikkert mange som venter på å få besøke sine nære og kjære som er i aldersgruppen man skal være mest forsiktig overfor. Det er greit å besøke, men vær obs på 1 meters regelen her og unngå så mye nærkontakt. Hvis du har vært i et område, på reise eller på noe vis tenker at du kan ha vært i kontakt med viruset ber vi om at du utviser forsiktighet.

Pårørende må ringe sykehjemmet på forhånd for å avtale besøk. Kun 5 pasienter kan ha pårørende (en eller flere) samtidig og helst mellom 13.30-19.00.