Rusken 2023. - Flakstad kommune

Rusken 2023.

Flakstad kommune oppfordrer lag, foreninger, skoleklasser, barnehager og hver enkelt til å delta i årets Ruskenaksjon 2. - 21. mai

På Ruskenaksjonen kan du plukke typisk eierløst avfall fra friområder, veigrøfter osv. i ditt nærområde. Aksjonen gjelder ikke avfall fra privathusholdninger, boliger og bedrifter. Rusken gjelder heller ikke marint avfall. Skal dere rydde strand / fjære er det egne skjema for dette.

Påmelding gjøres per telefon 76052201, eller mail til postmottak@flakstad.kommune.no
Vi behøver navn på ryddelag og kontaktperson, kontaktinfo, ryddested og dato for rydding.

Avfallet pakkes i blanke sekker. Disse kan du hente i servicetorget. Trevirke, EE-avfall/elektronikk, jern/metaller, dekk o.l. sorteres fra restavfallet ved levering. Når dere er ferdige må vi få beskjed om hvor avfallet står slik at kommunen kan plukke det opp for levering til LAS.

Ved uvanlig store mengder avfall må kommunen kontaktes før levering til LAS, slik at vi kan godkjenne leveringen og varsle miljøstasjonen før levering.

Ruskenavfall skal IKKE inneholde farlig avfall eller E.E avfall/elektronikk.
Privathusholdninger kan gjennom hele året gratis levere spesialavfall, hageavfall, kuldemøbler (frysere/kjøleskap), TV, komfyrer og annet E.E avfall/elektronikk gratis til godkjent mottak.