Ramberg skole – status ledelse og bygg - Flakstad kommune

Ramberg skole – status ledelse og bygg

Det har vært noen uklarheter vedrørende Ramberg skole ved skolestart. Ansatte ved skolen og ved teknisk enhet har bidratt sterkt til at vi til tross for dette kan drifte så normalt som mulig.

Skoleledelse: Seija N Klaveness er innvilget permisjon i perioden 1/9 2017 til 31/7 2018. Vikariatet er lyst ut, og vi har ansatt vikar, Bernt Erik Sandtrøen, tidligere rektor i Gamvik kommune. Han vil starte i sitt vikariat 1. oktober. Frem til da er Oddbjørg Jørgensen konstituert som rektor. Brit Rasmussen fungerer sammen med henne som skoleleder frem til 1. oktober.

I dag 8/9 2017 fikk vi beskjed om at Sandtrøen ikke vil starte som rektor i et vikariat ved Ramberg skole fra 1/10. Det arbeides videre med en løsning for resten av skoleåret

Bygg: Flakstad kommune har hatt brannpålegg ved Ramberg skole siden 2009, som ikke er lukket. Dette ble lagt inn i budsjettet for 2017, og planlagt utført i skoleferien. 20 desember 2016 fattet Lofoten brann og redningsvesen vedtak om stenging av skolen hvis ikke brannpåleggene var lukket innen 22/8-2017. Dessverre var det vanskelig å få noen til å prosjektere, og utføre arbeidet med ferdigstillelse til skolestart som planlagt. Flakstad kommune var av den oppfatning at firmaet som har hjulpet med prosjektering hadde klarert med brannvesenet mht. fremdrift av arbeidet, dette stemte ikke. Lofoten brann og redning fattet nytt vedtak 22/8 2017, der de ga kommunen frist til 6/10 med å fullføre arbeidet, og påla kommunen å sette to brannvakter i hver etasje inntil påleggene er lukket.

Status er da at arbeidet er fysisk igangsatt, DSN utfører dette, og arbeidet er planlagt ferdigstilt 15/11 2017.

Arbeidet skal skje i nært samarbeide med skolen, slik at undervisningen kan gå så normalt som mulig. I utgangspunktet vil en forsøke å «forskyve» aktiviteten innad i skolebygget. Men dersom det blir behov for det vil en kunne benytte andre lokaler en kort periode. Dette blir det i såfall informert om i forkant.

Ramberg 30.08.17

Erling Sandnes                                 Oddbjørg Jørgensen                                     Tom K Halland

Rådmann                                           Konst. Rektor                                                   Enhetsleder teknisk