Påmeldingen til Beintøft 2019 har åpnet! - Flakstad kommune

Påmeldingen til Beintøft 2019 har åpnet!

For femte året på rad er det duket for Norges største gå-til-skolen-aksjon, Beintøft. Fra 2.-29 september, skal barneskoleelever (1.-7. klasse) over hele Norge konkurrere mot hverandre om å komme seg til og fra skolen på den mest miljøvennlige måten. Formålet er å inspirere til å la bilen stå ved å gå, sykle eller ta kollektivt.

Årets hovedtema er «Gå sammen for fremtiden», som skal reflektere at barn over hele landet samles om å gjøre et tiltak for en grønnere hverdag. Underveis i konkurransen vil det bli presentert et nytt tema for hver uke, med mange spennende oppgaver som skal løses i fellesskap.

Ikke bare er Beintøft sosialt og hyggelig for klassen å være med på, det er også et godt tiltak for å forbedre luftkvaliteten, trafikksikkerheten, helsen og miljøet. De beste klassene vinner fine premier, som skal bidra til videre miljøvennlig aktivitet og komme hele klassen til gode.

Nasjonal vinner: 30 000 kroner til årets tøffeste klasse

Beste klasse per trinn: 1.-7. klasse: 5000 kroner

Beste klasse per fylke: 5 000 kroner

Vinnere av kreative ukesoppdrag: Hver uke deler vi ut 2 000 kroner til vinner av kreative ukesoppdrag: en vinner i 1.-2. trinn, en vinner i 3.-4. trinn og en vinner i 5.-7. trinn.

Gå inn på www.beintoft.no for å lese mer om konkurransen og for å melde på klassen din.