Nyhetsbrev uke 9 - Flakstad kommune

Nyhetsbrev uke 9

Regnskap og skole

Regnskap for 2019 er levert til revisjon.

Her kan det bli foretatt endringer. Regnskapet for 2019 viser et mindreforbruk på 4 millioner. Dette skyldes større skatteinngang enn budsjettert, og gunstigere årsoppgjør for pensjonskostnader. De kommunale enhetene har også i år, vist stor grad av budsjettdisiplin.

Bilde skal symbolisere vår største næring, som absolutt har bidratt til større skatteinngang.

Enstemmig vedtak i styringsgruppa for nye Ramberg skole

Styringsgruppa har i sitt møte i dag fattet følgende vedtak:

"1. Det arbeides videre med fremlagt skisseprosjekt. Styringsgruppen aksepterer at mindre endringer vil kunne inntreffe fra de forskjellige tilbyderne.
2. Basseng tas ut som en del av Nye Ramberg skole, muligheten for å kunne realisere dette i ettertid må være mulig i framtiden.
3. Vekting mellom pris, kvalitet og andre faktorer legges frem før ferdig konkurransegrunnlag.
4. Styringsgruppen ber Rådmann og Byggherreombud legge frem en sak med tildelingskriterier.
5. I pris må FDV/livtidskostnader medtas som tildelingskriterier."

Prosjekt ny skole skal opp i ekstraordinært formannskapsmøte i neste uke, og i kommunestyret 10.mars.

Ordfører og Rådmann