Matrikkelen er stengt for tinglysing. - Flakstad kommune

Matrikkelen er stengt for tinglysing.

Statens Kartverk har informert landets kommuner om at matrikkelen er stengt for tinglysing mellom 15.12-23 og 01.01-24

Dette skyldes at tre fylker skal deles, samt én kommune.

Det vil si at vi ikke kan tinglyse arealoverføringer, nye eiendommer eller endringer på eiendommer som krever tinglysing.

Matrikkelen stenges også for registrering av konsesjonsfrihet og konsesjonsvedtak.

Dersom det haster med få tinglyst slike skjema i perioden matrikkelen er stengt, kan dette skjemaet sendes pr post sammen med andre dokumenter. Søkeren må da sende eller levere originale skjema til Flakstad kommune, med original underskrift. Kommunen kan da underskrive og stemple mottatte skjema slik at de kan vedlegges til tinglysing.

Dersom konsesjonsfritak eller konsesjonsvedtak kan vente til matrikkelen åpner igjen, kan vi motta skjema, og registrere når matrikkelen åpner igjen.

Av samme grunn stenges også grunnboken for bestilling av tinglyste dokumenter 29.12.23 – 01.01.23.