Kompetanseløft på demens i Flakstad kommune - Flakstad kommune

Kompetanseløft på demens i Flakstad kommune

Den demografiske utviklingen både nasjonalt og i Flakstad viser at antallet med personer med demens vil øke betydelig i årene fremover. Flakstad kommune må i likhet med mange andre kommuner, øke vår kunnskap om fenomenet og har derfor inngått avtale med NKS Kløveråsen om kompetanseheving på fagfeltet. For ansatte i Hjemmetjenesten og Solhøgda sykehjem arrangeres det kurs 6.og 7.9.2021 på Lysbøen, Ramberg (program vedlagt).

Mandag 6.9.2021 kl.18-20 arrangeres det et åpent foredrag på Lysbøen for publikum med interesse for fagfeltet. Enten som pårørende, familiemedlem eller med generell interesse for temaet vil det være mulig å få økt kunnskap om dette. Foredraget er gratis (ingen påmelding). Nasjonale retningslinjer for smittevern ligger til grunn.

Flakstad kommune