Fritidsaktiviteter for unge og voksne - Flakstad kommune

Fritidsaktiviteter for unge og voksne

Kommunen har fått henvendelser om åpning av fritidsaktiviteter for unge og voksne.

Korona situasjonen på Flakstad-øya og i Lofoten er for tiden stabil; det har ikke vært noen nye smittetilfeller de siste uker. Kommunen føler derfor at det er mulig å åpne for  fritidssysler slik det er gjort på Vestvågøy.

Der er imidlertid fremdeles nødvendig å opprettholde et godt smittevern: holde avstand, god håndhygiene og renhold og ventilasjon,  og ved forkjølelse eller feber å holde seg hjemme.

Der er også viktig å understreke at dersom smitte-situasjon forandrer seg kan det på kort varsel bli nødvendig å stramme inn igjen.

Ta gjerne kontakt med vaksine-koordinator Gunn Johannessen Nygård eller kommunelege Hege Mostad med spørsmål.