Fortsatt betydelig snøskredfare i Lofoten og Vesterålen 16.12.2022 - Flakstad kommune

Fortsatt betydelig snøskredfare i Lofoten og Vesterålen 16.12.2022

Varsom.no varsler også i dag om betydelig snøskredfare i Lofoten og Vesterålen:

Skredfarevurdering

Det er stor grad av usikkerhet i værprognosen og det ventes store lokale forskjeller i nedbørsmengde og vind. Dette skaper usikkerhet rundt skredfaren. Der hvor det kommer store mengder nysnø kombinert med sterk vind ventes det å dannes ustabile fokksnøflak oppå svake lag av overflaterim som ble nedsnødd på onsdag kveld. Naturlig utløste flakskred kan forekomme.

I de deler av regionen som ikke får så mye nysnø oppå overflaterim vil skredfaren være moderat.

Selv om det er generelt lite snø i regionen, så husk at selv små skred kan har store konsekvenser på grunn av oppstikkende steiner.

Sjekk skredvarsel igjen i morgen for å holde deg oppdatert på utvikling av skredfaren

Les hele varselet her