Folkemøte om landbruk og beitebruk på Fredvang - hvordan ser framtiden ut? - Flakstad kommune

Folkemøte om landbruk og beitebruk på Fredvang - hvordan ser framtiden ut?

Det inviteres til et folkemøte om landbruk og beitebruk på Fredvang. Hensikten er å møte grunneiere og lokalbefolkningen for å høre hvordan de ser på framtiden for landbruket på Fredvang. Ønsker man mer beitebruk i utmark, og hvordan får vi det til?

Landskapet og naturen endrer seg i takt med at det blir mindre og mindre beitedyr i utmarka. Lofotodden nasjonalpark har som verneformål å blant annet ta vare på artsrike områder i kulturlandskap og boreal hei. For å kunne ta vare på disse områdene trenger vi beitedyr og skjøtsel i utmarka. Landbruksaktiviteten på Fredvang er viktig for å få dette til.

Folkemøte arrangeres som et samarbeid mellom landbruksrådgivninga, besøksforvaltningsprosjektet til Nordland Fylkeskommune, landbruksansvarlig for Flakstad kommune og Lofotodden nasjonalparkstyret.

Sted: ungdomshuset på Fredvang
Tid: 12. oktober, kl. 19:00.
Enkel servering av kaffe, te og noe å bite i.

Ole-Jakob Kvalshaug
nasjonalparkforvalter