Flakstad -nytt uke 22 - Flakstad kommune

Flakstad -nytt uke 22

Litt nytt i denne omgang

Flakstad folkebibliotek har sin siste åpningsdag torsdag 6.juni.

Som en foreløpig løsning vil bøker kunne lånes på fjernlån via servicetorget. Dette regner vi med å ha klart medio juni. Nærmere beskjed kommer. Bøker kan innleveres i servicetorget fra og med 7.juni.

Aviser og tidsskrifter skal vi sette ut på "møteplassen" i bankbygget. Møteplassen vil i første omgang være åpen:

11.juni .17.juni. 18.juni. 19.juni. 24.juni. 25.juni. 26.juni. kl 10- 13.

Beredskap

I disse dager avsluttes et felles arbeide i Lofoten med å få oppdatert planverk for beredskap og krisekommunikasjon på plass. Dette er et arbeide som utføres i regi av Lofotrådet for alle 6 kommunene. Flakstad kommune har deltatt på 5 hele plandager siste året, og utarbeidet et oppdatert planverk med profesjonell hjelp. Oppdaterte planer kommer til politisk behandling over sommeren. "Cruiseskip" i fjæra et et eget scenario.

Valg 2019

Valgstyret har godkjent valglister for:

Arbeiderpartiet

Flakstad distriktsliste

Lofotlista

Senterpartiet

SV - Sosialistisk venstreparti

Valget er mandag 9.september, og valglokalene på Napp, Ramberg, Fredvang og Mølnarodden vil ha åpent fra kl. 10.00 - 15.00 og 16.00 -20.00.

Det vil også være anledning til å forhåndsstemme:

Tidligstemmegivningen avholdes i perioden 1. juli til 9. august 2019 på rådhuset i Flakstad i ordinær åpningstid. Velgerne må henvende seg til servicetorget for å avtale tid til til forhåndsstemmegivning.

Forhåndstemmemottak fra mandag 12. august til fredag 6. september 2019, avholdes på Flakstad rådhus med følgende åpningstider: mandag til fredag fra kl. 09:00-15:00. I tillegg utvides tilbudet med 1-2 langdager med åpningstid fram til kl. 20:00 og en lørdag fra kl. 10:00-14:00.

Stemmegivning på Solhøgda bo- og behandlingssenter avholdes nest siste uke før valget og avtales med leder på Solhøgda.

Beskjed fra de som ønsker hjemmestemming må gjøres siste uka før valget og senest torsdag 5. september 2019 kl. 15:00.