Eli og Jarl Erik tildelt ildsjelprisen 2018 - Flakstad kommune

Eli og Jarl Erik tildelt ildsjelprisen 2018

Vi har fått inn forslag på 10 forskjellige, gode kandidater til prisen som årets ildsjel 2018. Takk til alle som har sendt inn gode forslag.

Formannskapet valgte å tildele første utgave av ildsjelprisen til Eli Johnsen og Jarl Erik Fredriksen. Prisen ble delt ut av Ordfører på Solhøgda sykehjem mandag 3 desember.

Eli og Jarl Erik har de siste 6-7 årene møtt opp på sykehjemmet hver mandag for å avholde sangstund med bosatte (og ansatte) ved sykehjemmet. Eli kjører fra Skjelfjord, og Jarl Erik fra Henningsvær. Begge er tidligere ansatte i skoleverket i Flakstad gjennom mange 10 år, og bidrar nå i sin pensjonstilværelse frivillig med å spre glede på sykehjemmet. De har laget sanghefter, og tar med seg gitar og trekkspill når beboerne (og de ansatte) får sin ukentlige hyggestund hver mandag ettermiddag.

Som markering fikk de hver sin statuett laget som et samarbeide mellom smeden i sund og Glassblåseren på Vikten. En lysbærer med tydelig kyst og fiskeripreg. Vi trenger alle et lys å strekke oss etter, og et fast holdepunkt å fokusere på i livet.

Formannskapet er helt klare på at de nå har satt en god standard for hva som må til for å oppnå ildsjelprisen. Denne planlegges utdelt hver høst fremover.

Flakstad kommune takker Eli og Jarl Erik for deres gode og samfunnsnyttige innsats med å spre sangglede på sykehjemmet. Vi setter stor pris på deres innsats, og håper de vil fortsette i mange år fremover.